AdBlog

Primii pasi – inspre principii

Fiind primul articol pe care il publicam in zona de blog voi incepe cu o prezentare a lucrurilor care ne-au adus in acest punct.

Am pornit  la drum in 2014 cu pasi timizi si cu dorinta de a face lucrurile un pic diferit – sa ne pese mai mult de ce aducem in aceasta lume prin munca si de oamenii cu care interactionam.  Aveam ceva experienta in zona de productie publicitara capata din diverse proiecte realizate printr-o alta initiativa antreprenoriala. Dar pentru a intelege mai bine contextul vreau sa va povestesc ce m-a motivat  sa o iau pe calea antreprenoriatului.

Era la finalul anului 2009 si veneam dupa 3 ani de prezenta pe piata muncii in 2 companii. Castigam suficient de bine si aveam beneficii pe care majoritatea le visau dar simteam un gol. Acesta ma faceam sa fiu cinic, sa nu acord foarte multa importanta muncii si sa nu ma pot angaja in realizarea obiectivele marete ale companiei.  In acel moment nu realizasem insa ulterior mi-am dat seama ca acest lucru se datora principiilor, misiunii si viziunii companiei. Si aici nu ma refer la lipsa lor ci la o discrepanta semnificativa intre ce vedeam scris pe peretii decorati cu vorbe marete si actiunile de zi cu zi ale managerilor din firma.

Desi pentru multi oameni pe care ii cunosc cele 3 elemente de cultura organizatorica sunt necesare doar pentru a bifa o pagina “Despre noi” corecta am inceput sa imi dau seama cat de important este ca ele (si mai ales principiile) sa se regasesca in viata de zi cu zi a grupului. Ele nu pot si nu trebuie sa fie doar o poveste uitata de indata ce au fost mentionate in scris. Marturisesc ca in momentul infiintarii organizatiei nici eu nu m-am gandit foarte mult la ele. Importanta si necesitatea lor a reiesit insa in momentul in care am inceput sa fac angajari. CV-uri de o diversitate uriasa si mai ales diferenta intre experienta aplicatilor si atitudinea lor m-au facut  sa ajung la concluzia ca majoritatea aspectelor teoretice pot fi deprinse de persoanele care au atitudinea potrivita dar ca baza trebuie sa fie una solida. Asa am ajuns sa sintetizez in niste principii genul de oameni pe care ii vreau langa mine . Si in cazul in care nu ai citit pagina “Despre noi” acestea sunt- onestitate, dezvoltare continua si atentie la oamenii cu care interactionam (colegi si clienti). Ne-am dori ca si partenerii nostri sa aiba un set de valori similare.

Pe langa usurinta in procesul de recrutare, principiile m-au ajutat cum si sa imi stabilesc obiective. Marturisesc ca nu este usor – atunci cand pui accent pe principii greutatea pe care oamenii le-o vor da va veni din cat de mult vei fi la randul tau aliniat cu ele. In unele cazuri aceasta aliniere poate insemna reducerea castigurilor financiare sau o dezvoltare mai inceata pe termen scurt. Consider insa ca pe termen lung o fundatie solida este mai importanta. Timpul va demonstra sau infirma aceasta presupunere.

Revenind in ziua de azi: am capatat mai multa experienta si ne-am coagulat ca echipa dar in continuare credem ca pentru a ne indeplini misiunea si pentru a exprima principiile e nevoie sa pasim in necunoscut.  Pentru asta va trebui sa dezvoltam noi capacitati atat tehnice (de productie, locative) cat si umane (o mai buna intelegere a pietei, un mod mai bun de a lucra in echipa).

Daca vreti sa fiti la curent cu parcursul nostru va asteptam cu noi vesti aici.